Monday, October 11, 2010

පුංචි කාලෙ අහපු, බලපු සින්දු - 1

අද මම ලියන්නෙ මම පුංචි කාලෙ ආසාවෙන් අහපු, බලපු සින්දු කීපයක් පිළිබඳව. මේ බොහොමයක් සින්දු මට වයස අවුරුදු 5ක් වෙන්න කලින් අහපු ඒවයි. ඒ නිසා ඒ ගොඩක් සින්දු වලට එදා වගේම තාමත් මම ආසයි.

"මොනවද මුත්තේ" කියන සින්දුව තමයි මට මතක පරණම සින්දුව. මේක ගායනා කරන්නෙ රෝහණ වීරසිංහ මහත්මයත් එක්ක තවත් ළමා ගායකයෙක්. ළමා ගායකයාගෙ නම නම් මම දන්නෙ නැහැ. මේ සින්දුවෙන් කියවෙන්න කුඩා ළමයෙක්ගෙ සීයා කෙනෙක් අනාගතයේ ප්‍රයෝජන ගැනීමට අඹ පැලයක් සිටු වන එක ගැන ඒ කුඩා දරුවාට පැහැදිලි කර දෙන ආකාරය. මේ සින්දුව ඉස්සර නම් රූපවාහිනියෙ ප්‍රචාරය වුණාට දැන් නම් ප්‍රචාරය වෙන්නෙම නැති තරම්. 



"අ යන්න කියන්න" මම කැමති ඊළඟ ළමා ගීතය. ගීතය ගායනා කරන්නෙ නන්දා මාලිනී මහත්මිය. ගීතය රචනා කරල තියෙන්නෙ මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්න විසින්. සංගීතය නිර්මාණය කරල තියෙන්නෙ මර්වින් පෙරේරා මහතා විසින්. මේ සින්දුව මට මතක විදිහට ඉස්සර උදේ හතට විතර හැමදාම රූපවාහිනියෙ ප්‍රචාරය කළා. ඒත් දැන් මේ සින්දුවත් අහන්න ලැබෙන්නෙ බොහොම කලාතුරකින් තමයි.



"කියන්න සුළඟේ" කියන ගීතය මම කැමති තවත් ලස්සන ළමා ගීතයක්. ගීතය රචනා කිරීම හා සංගීතය නිර්මාණය කිරීම කරල තියෙන්නෙ ක්ලැරන්ස් විජේවර්ධන මහත්මයා විසින්. ගීතය ගායනා කරන්නෙ ඇනස්ලි මාලේවන මහත්මයා හා ලිලන්ති කරුණානායක මහත්මිය විසින්. (මම අහල තියෙන විදිහට නම් ලිලන්ති කරුණානයක මහත්මිය ඔය ගීතය ගායනා කරන දවස්වල නම් කුඩා දරුවෙක්.)



අන්තිමට අද මම දාල තියෙන සින්දුව තමයි එදත් අදත් එක වගේම ජනප්‍රිය "නිල් අහස් තලේ" කියන සින්දුව. මේක තිස්ස අබේසේකර මහත්මයා විසින් නිර්මාණය කරපු "මහ ගෙදර" චිත්‍රපටියේ එන ගීතයක්. මේක ළමා ගීතයක් කියල සෘජුවම කියන්න බැරි වුණත් මේ ගීතය දැන් වැඩියෙන්ම ජනප්‍රිය වෙලා තියෙන්නෙ ළමා ගීතයක් විදිහටයි. ගීතය ගායනා කරන්නෙ මොරිස් විජේසිංහ, නීලා වික්‍රමසිංහ, උපාලි රංජිත් හා චිත්‍රා සෝමපාල විසින්. සංගීතය නිර්මාණය කරල තියෙන්න සරත් දසනායක මහත්මයා විසින්. ගීතයට රංගනයෙන් දායක වෙලා තියෙන්නෙ විජය කුමාරතුංග, තිස්ස අබේසේකර, ශ්‍රියානි අමරසේන හා සෝමලතා සුබසිංහ යන මහත්ම මහත්මීන්. සිංහල සිනමාවෙ දැවැන්තයො දෙන්නෙක් ඉන්න මුල් ගීතයට තමා මම වැඩියෙන්ම කැමති. නමුත් මට මුලින්ම මේ ගීතය අසන්නට ලැබුණෙ නම් කීර්ති පැස්කුවල් මහත්මයාගෙ හඬින්. මේ සින්දුව මම සලකන්නෙ සිංහල සිනමාවෙ තිබෙන එක් අමරණීය ගීතයක් විදිහට.



ඉතින් තවත් ළමා ගීත කීපයක් එක්ක ඊලඟ බ්ලොග් සටහනින් හමුවෙන්නම්.


3 comments:

  1. ලස්සන සින්දු ටිකක්

    ReplyDelete
  2. ඔබගේ ජංගම දුරකථනයට නොමිලේ

    * jokes
    * amazing facts
    * technical news..etc

    ලබා ගැනිමට,

    පියවර 1.
    ඔබට facebook ගිනුමක් තිබිය යුතුයි. facebook ගිනුමක් නොමැතිනම් www.facebook.com වෙත පිවිස නොමිලේ ගිනුමක් ආරම්භ කරන්න. (http://goo.gl/QF5Y වෙත පිවිස facebook mobile alerts "on"කරන්න)

    පියවර 2.
    http://goo.gl/Ex9J වෙත පිවිස ඉහල ඇති "Like" බොත්තම ඔබන්න. (මෙවිට login වියයුතුයැයි දැන්වුවහොත්, ඔබේ email සහ password ඇතුලුකර login වන්න. මෙහිදි singup නොව login විමට වගබලාගන්න)

    පියවර 3.
    ඉන් පසු වම් ඉහල කෙලවරේ ඇති "Subscribe via SMS"යන්න ඔබන්න (confirm if ask).දැන් ඔබේ ජංගම දුරකථනයට free sms mobile alerts ලබෙනු ඇත.

    කරදරයක් වූවානම් සමාවන්න.
    email: m.box@live.com

    ReplyDelete
  3. @ Praසන්ன - බොහොම ස්තූතියි මචන් ප්‍රතිචාරයට.

    ReplyDelete